ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Original price was: 63.60 €.Η τρέχουσα τιμή είναι: 54.06 €.

ISBN 9789608249943
Διαστάσεις 17 × 24 cm
Εξώφυλλο

ΜΑΛΑΚΟ

Συγγραφέας

Εκδόσεις

Έτος έκδοσης

2012

Σελίδες

872

HM. Κυκλοφορίας

01-01-2012

Αποστολή εντός 2-5 εργάσιμων ημερών. Κατόπιν διαθεσιμότητας στον εκδότη.

-15%

ΒΑΜΒΟΥΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Εκδόσεις:ΜΠΕΝΟΥ
Κωδικός προϊόντος: 075388 Κατηγορία:

Περιγραφή

Το παρόν πόνημα βασίζεται σε άρθρα και εργασίες μου, που έχουν δημοσιευτεί μετά το 1985 και διερευνούν επίκαιρα θέματα της ελληνικής οικονομίας. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 ήταν οφθαλμοφανές ότι η κακοδιαχείριση των δημοσίων οικονομικών, η διαφθορά του πολιτικού συστήματος, η αδιαφάνεια στη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, η φαυλοκρατία του ρουσφετιού και η έφεση του νεοέλληνα σε έκνομες παραοικονομικές δραστηριότητες, εξωθούσαν νομοτελειακά τη χώρα στη χρεοκοπία. Η φθίνουσα ανταγωνιστικότητα του οικονομικού μας συστήματος, τα αίτια διόγκωσης των κρατικών χρεών και ελλειμμάτων, η διαφθορά του κομματικού κατεστημένου, η μέθοδος άσκησης της οικονομικής πολιτικής, η παραοικονομία, η κλαδική προσέγγιση της αναπτυξιακής διαδικασίας και το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, ήταν και εξακολουθούν να είναι τα κύρια ερευνητικά μου αντικείμενα ανάλυσης.

Την περίοδο 1982-2012 δημοσιεύτηκαν τουλάχιστον 1.000 άρθρα και ερευνητικές εργασίες μου σε εφημερίδες, περιοδικά και άλλα έντυπα. Την περίοδο 1988-2002, ως μόνιμος αρθρογράφος του εβδομαδιαίου περιοδικού Οικονομικός Ταχυδρόμος, δημοσίευσα πε-ρίπου 500 άρθρα και μελέτες, που αφορούσαν επίκαιρα και τρέχοντα θέματα της ελληνικής και της διεθνούς οικονομίας. Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος από το 1926 που πρωτοεμφανίστηκε και μέχρι το 2002 που «διετάχθη» η διακοπή της κυκλοφορίας του, αποτελούσε το αντικειμενικότερο και πιο αξιόλογο περιοδικό οικονομικής-πολιτικής ενημέρωσης της χώρας. Το συγκριτικό πλεονέκτημα του Οικονομικού Ταχυδρόμου ήταν το υψηλού επιπέδου στελεχιακό του δυναμικό και γι’ αυτό συχνά από τις στήλες του, προτείνονταν άρτια και τεκμηριωμένα μέτρα πολιτικής, για την επίλυση των οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων του τόπου. Στις σελίδες του Οικονομικού Ταχυδρόμου βρίσκονται οι λύσεις των προβλημάτων του σήμερα.

Από το 1821 που η Ελλάδα απελευθερώθηκε από τον οθωμανικό ζυγό και μέχρι σήμερα, η οικονομική ιστορία της πατρίδας μας είναι συνυφασμένη με την ανοδική τάση του δημοσίου χρέους, τις περιοδικές πτωχεύσεις ίου ελληνικού κράτους και την διοίκηση της χώρας από δουλόφρονες κυβερνήσεις σε κρισιμότατες χρονικές περιόδους σαν την τωρινή. Στο Επίμετρο του ανά χείρας βιβλίου, περιγράφονται οι χρεοκοπίες που έζησε η Ελλάδα από το 1821 έως τις μέρες μας. Διεξοδικό είναι η ανάλυση για τα αίτια που προκάλεσαν την 5η και την 6η χρεοκοπία της χώρας τον Μάιο του 2010 και τον Μάρτιο του 2012, με θλιβερό επακόλουθο τις συμβάσεις των δύο μνημονίων και τη διοίκηση της Ελλάδος από την τρόικα. Το κεφαλαιώδες συμπέρασμα που εξάγεται από την αμερόληπτη μελέτη της οικονομικής ιστορίας της Ελλάδος, είναι ότι από το 1824 που εισπράχτηκε το πρώτο εξωτερικό δάνειο και μέχρι τις μέρες μας, το εξωτερικό χρέος ήταν και συνεχίζει να είναι δυσβάστακτο, με συνέπεια η εθνική ανεξαρτησία της χώρας σε διάφορες ιστορικές φάσεις να αμφισβητείται και οι εκάστοτε κυβερνήσεις να θεωρούνται φερέφωνα των «προστάτιδων δυνάμεων».

Η οικονομική ιστορία της χώρας μεταξύ των ετών 1821 και 1939, είναι ταυτισμένη με τις τέσσερις πτωχεύσεις του (νέο)ελληνικού κράτους. Η πρώτη χρεοκοπία της Ελλάδος συντελέστηκε το 1827 και ακολούθησαν οι πτωχεύσεις των ετών 1843, 1893 και 1932. Η πιο επώδυνη πτώχευση ήταν εκείνη του 1893. Όπως θα διαπιστωθεί στο Επίμετρο τ ου παρόντος βιβλίου, η πτώχευση του 1893 αποτέλεσε τον σπουδαιότερο αιτιώδη παράγοντα, που οι προστάτιδες δυνάμεις και ιδίως η Γερμανία, έριξαν την κυβέρνηση Θεοδώρου Δεληγιάννη (1824¬1905) και τους αυλοκόλακες των ανακτόρων, στην παγίδα του εξευτελιστικού για την Ελλάδα πολέμου του 1897. Η νίκη της Τουρκίας έναντι της Ελλάδος στην πολεμική σύρραξη του 1897, υπήρξε αναπόφευκτη συνέπεια του θλιβερού γεγονότος, ότι, οι προστάτιδες δυνάμεις (Αγγλία, Γερμανία, κ.λπ.) τάχθηκαν στο πλευρό των τούρκων, με επακόλουθο η χώρα μας να υποστεί συντριπτική ήττα. […]