Περιγραφή
Στην Οφηλία δεν πέθανε πρωταγωνιστούν δύο πρόσωπα, δύο ηθοποιοί, δύο ρόλοι· πρόκειται για δύο σαιξπηρικούς ήρωες, τον Άμλετ και τον Μάκβεθ. Οι δύο άντρες είναι παράλυτοι σωματικά, αφού όπως λέει ο Άμλετ, Παραλύω το κορμί μου για να μη μου δημιουργήσει κανένα κακό η συνείδησή μου. Ωστόσο, η σκέψη τους παραμένει διεισδυτική και εναργής, παρόλο που συχνά μοιάζει συγκεχυμένη ή θολή. Μέσα από έναν παραληρηματικό διάλογο αναφέρονται στη διαχρονικά ιμπεριαλιστική πολιτική των ανθρώπων από την αρχαιότητα και τους ρωμαϊκούς χρόνους μέχρι τον Χίτλερ και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς και στην αποικιοκρατική πολιτική και τον φόβο των αλλόθρησκων.
Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από την παν-αραβική απελευθερωτική ιδεολογία της εποχής που γράφτηκε και την απελευθέρωση της τέχνης στις μετα-αποικιοκρατικές αραβικές χώρες.
Πρόσωπα του έργου
Μάκβεθ
Άμλετ
μονόλογοι: Μάκβεθ σελ. 22-23, σελ. 25-26, σελ. 49-51, σελ. 56-58,
Άμλετ σελ. 31-32, 91-94
Ο Nabyl Lahlou γεννήθηκε το 1945 στην πόλη Φες του Μαρόκου. Είναι συγγραφέας, ηθο-ποιός αλλά είναι γνωστός κυρίως για τις επι¬δραστικές ‒και αμφιλεγόμενες‒ σκηνοθεσίες του στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Σπού¬δασε θέατρο στο Παρίσι και έγραψε θεατρικά έργα στα γαλλικά και στα αραβικά.
Προκειμένου να αναδείξει τη μετα-αποικιο¬κρατική περίοδο στο Μαρόκο εμπνεύστηκε από τα έργα του Σαίξπηρ μεταπλάθοντάς τα. Η Οφηλία δεν πέθανε γράφτηκε το 1968 και διαμόρφωσε την τέχνη του θεάτρου συνδυ¬άζοντας τη μαροκινή μετα-αποικιοκρατική λογοτεχνία με τον Σαίξπηρ. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1969 από το University Theater Companies, χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Πολιτισμού του Μαρόκου.