Περιγραφή
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο συγγραφέας και η συντακτική ομάδα αυτής της έκδοσης είναι τεχνικοί διαφόρων ειδικοτήτων που ασχολήθηκαν ενεργά επί σειρά ετών με το συγκεκριμένο αντικείμενο στα πλαίσια της λειτουργίας της Εγνατίας Οδού και των συνδετηρίων τμημάτων αυτής του υφιστάμενου νομαρχιακού οδικού δικτύου (Λειτουργική Εγνατία).
Το βιβλίο αυτό έγινε με γνώμονα και στόχο την κάλυψη του υφιστάμενου κενού ενημέρωσης σε όλους εκείνους τους αναγνώστες που αναζητούν πληροφόρηση, προκειμένου είτε να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στο έργο που πιθανόν τους έχει ανατεθεί, είτε να γνωρίσουν σφαιρικά τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Όπως θα διαπιστώσει ο αναγνώστης στα κεφάλαια που ακολουθούν, η προσπάθεια προσέγγισης του θέματος είναι πολυεπίπεδη και εξονυχιστική καταλήγοντας συμπερασματικά στη διαπίστωση ότι κάθε τεχνικό αντικείμενο, όσο απλό και εάν φαίνεται, μακροσκοπικά περικλείει ιδιαιτερότητες που μόνο με μακρόχρονη προσωπική εμπλοκή σε συνδυασμό με την απαραίτητη ειδική γνώση, τη σωστή προετοιμασία και τον κατάλληλο συντονισμό μπορούν να προσεγγίσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, που είναι η επίτευξη ανεμπόδιστης κυκλοφορίας στα οδικά δίκτυα κατά τη διαδικασία εμφάνισης φαινομένων που παλαιότερα εθεωρούντο αυτονόητο εμπόδιο και ντε φάκτο αιτία αποκλεισμού.
Παράλληλα δίνει απάντηση στην κρατούσα μεταξύ των περισσότερων τεχνικών αντίληψη ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν προϋποθέτει ειδικές γνώσεις αναδεικνύοντας το αναντίρρητο γεγονός ότι κάθε μορφή σωστής αντιμετώπισης των στοιχεί ων της φύσης αποτελεί νομοτελειακά τεχνική πρόκληση, μιας και αποτέλεσμα του συγκεκριμένου έργου είναι η ανοικτή κυκλοφορία, που οδηγεί αυτόματα στην απρόσκοπτη συνέχιση των δραστηριοτήτων είτε αναφερόμεθα σε επίπεδο τοπικό είτε σε εθνικό.
Σε αντίθεση με το γεγονός ότι κλειστοί οδικοί άξονες στη διάρκεια εξέλιξης των φαινομένων παγετού ή χιονόπτωσης έχουν συνακόλουθο αποτέλεσμα το αναπόφευκτο έμφραγμα στην οικονομική, και όχι μόνο, ζωή μιας ευρύτερης περιοχής που τελεί υπό το καθεστώς των συγκεκριμένων φαινομένων.
Εάν σ’ αυτόν το συλλογισμό προσθέσουμε την πραγματικότητα των ραγδαία επερχόμενων κλιματολογικών αλλαγών στον πλανήτη μας λόγω κυρίως του φαινομένου του θερμοκηπίου, αποτέλεσμα του οποίου είναι τα παρουσιαζόμενα σχετικά φαινόμενα να είναι σαφώς συχνότερα, με μεγαλύτερη ένταση και διάρκεια, είναι αυτονόητο ότι σωστα θωρακισμένοι από την άποψη οργάνωσης του αποχιονιστικού έργου οδικοί άξονες ελαχιστοποιούν και μηδενίζουν τα συνακόλουθα προβλήματα του αποκλεισμού εδράζοντας κατ’ αυτό τον τρόπο το αίσθημα ασφάλειας στους χρήστες των οδικών δικτύων.
Όπως είναι γνωστό, υπάρχουν περιοχές του πλανήτη μας όπου τα φαινόμενα αυτά αποτελούν απτή πραγματικότητα για μεγάλα χρονικά διαστήματα εντός του έτους. Σ’ αυτές τις κοινωνίες το πρόβλημα της χιονόπτωσης είναι αυτονόητη υπόθεση και η αντιμετώπισή του γίνεται από έναν πληθυσμό «εκπαιδευμένο κατάλληλα», μιας και διαβιεί στο συγκεκριμένο περιβάλλον.
Στον αντίποδα, στη χώρα μας, έως και το εγγύτερο παρελθόν, καθοριστικός παραγοντας στην αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων αποτελούσε το προσωπικό «τσαγανό» ή η φιλοτιμία και η γνώση του αντικειμένου του αποχιονιστικού έργου, την οποία κατείχε, συνήθως εμπειρικά, μια δράκα ανθρώπων, κυρίως ντόπιων, εξοικειωμένων στις τοπικές σκληρές συνθήκες. Αυτό τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να διαφοροποιείται κύρια λόγω της αλλαγής της πολιτικής των κυβερνήσεων με προσανατολισμό την ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης εργασίας, που μέχρι τώρα εκτελείτο αποκλειστικά από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες (Δ.Ε.Σ.Ε. κ.λπ.). Κατά συνέπεια το πρόβλημα από το επίπεδο της προσωπικής «μαγκιάς» μετακινείται στην κατεύθυνση της τεκμηριωμένα επαγγελματικής προσέγγισης, που σε συνδυασμό με τη βοήθεια και τις ευκολίες της τεχνολογίας στο επίπεδο κυρίως της έγκαιρης και έγκυρης πρόγνωσης του καιρού, αλλά και των ειδικών μηχανημάτων που έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται ευρύτερα, δίνει τις δυνατότητες εξασφάλισης συνεχούς και ασφαλούς κυκλοφορίας.
[…]